Wednesday, May 9, 2007

Alasan Bodoh Pemerintah Bangang

"tarif air akan dinaikkan bagi menghukum mereka yang membazir air". apa ke bangang seorang apek tua yang dah cemuih jadi menteri bagi alasan unttuk menaikkan tarif air. Kalau macam ni la caranya, sapa pun gheti jadi menteri. Sapa pun gheti jadi menteri kalau sikit-sikit penaik harga minyak dan lain-lain. Lepas tu apabila barangan keperluan pengguna naik, takpa kenaikan itu takan menjejaskan ekonomi negara. Nak penaik harga gula sorok gula, nak penaik harga minyak masak, sorok minyak masak. Nasib hampa la.
Macamtu jugala dalam indusri pembinaan yang mana kerajaan tak dapat nak bendung kenaikan harga besi hingga meningkat sebanyak RM500 lebih dalam masa beberapa bulan. Setengah orang tak tau pasai apa bila perwaja lingkup menjadi perhatian hangat. Kerana dengan adanya syarikat pengeluar besi yang GLC itu, sekurang-kurangnya boleh sedikit menstabilkan harga pasaran. Sekarang bila diambil alih oleh pemilik baru dari keturunan yang sama, kilang ada harapan maju, tapi bersekongkol dengan pengeluar besi lain dan langsung menyumbang kepada kenaikan harga tadi. Ambik hampa..
Projek dapat kat melayu, barang beli kat cina, barang naik harga, cina dok untung situ la, hak melayu ni komisen kat orang politik pun ngam-ngam. Untung belum tahu lagi, kecualilah dia atoq tumbuk ghusuk dan pakai kabel besaq paha dan dapat projek yang marginnya melampau. Buleh gagah.. tu la hampa
Bangsa lain dapat projek, rekemen projek, buat universiti bantu bangsa dia, puak ni kira depaa saja. Dok menang situu.
Hampa dok nganga lagi

No comments: