Tuesday, November 13, 2007

Lepas Ni Kita Sapu Anak Toyo

Sebelum ni orang gelar Pulau Pinang Darul Sampah, lepas tu Majlis Bandaraya Alor Star dihantar sampah dan kini negeri yang kononnya paling maju di Malaysia pula hadiah penyapu kepada PBT yang lemah dalam kutipan, tak kiralah kutip sampah ka kutip duit ka.
Ni la dia kalau cerdik jadi doktot tapi bangang. Walau pun doktot gigi, kira cerdik jugak la mengaji baru boleh jadi doktot macam dia ni. Tapi bila jadi MB yang bodoh tu juga yang dia tunjuk.
Kita hantar sampah kat MBAS kerana depa lambat kutip sampah, lori tak cukup itu alasan depa. Tapi yang paling tepat puak ni dah lama dok nganga, kerja senang. kalau penguat kuasa tu pantang tengok orang melayu meniaga silap tempat sikit dia usung habih.
Sei betui la sapa dapat menteri besanq macam ni. Tapi bila tengok sekali lagi macam khir toyo yang dapat penyapu tu. Kalu dia padan la, macam ni nak celen khairy beruk tu. Kita harap orang selangor gandakan usaha supaya budak ni depa buleh sapu terus dalam pilihan raya akan datang. Kita tunggu tengok Det anak Lid berani dak bagi penyapu setelah belungguk sampah depa tinggai kat MBAS hari tu.

No comments: